15 Eylül 2015 Salı

MAGNOLİA

Daha önce defalarca yapmama rağmen her seferinde fotoğraf çekmeyi unuttuğumdan bir türlü yayımlayamadım magnolia tarifini. Oysa istisnasız tadına varan herkesin aşık olduğu, kimsenin kolay-kolay reddetmeyeceği bir tatlıdır kendisi. Orijinali muzlu. Ancak ben şimdiye kadar en çok çilekli yaptım galiba. Hatta en son çilekli magnolia tarifini nihayet yazayım derken bir baktım ki, doğru-dürüst fotoğrafını çekmemişim ve hemen işe koyulup muzlu magnolia yapmaya karar verdim:) 




İnternette bir sürü magnolia tarifi bulabilirsiniz. Oldukça kolay bir tatlı. Ana malzemesi puding gibi görünüyor, ama püf noktası yoğunlaştırılmış şekerli süt veya süt reçeli. Bizim oralarda "squşenka" denen o muhteşem lezzet:) Ben hep Bakü'den getirdiğim için buralarda aramadım, ama duyduğum kadarıyla  Ankara'da Real ve Metro'da bulunabiliyormuş:) Olmadı, kendiniz yapıverin, ama 3 saat ocak başında süt kaynatacak sabrınız varsa tabi:)
                              
                                                              MALZEME LİSTESİ 


Yoğunlaştırılmış şekerli süt -1 kutu (375 gram)
Süt       - 2 su bardağı
Krema  - 400 gr (2 paket)
Puding (vanilyalı) - 1 paket 
Bebe bisküvi -1 paket 
Çilek veya muz (veya her ikisi)









                                                                YAPILIŞI 
1. Soğuk süt ve pudingi bir tencerede karıştırıyoruz, ocağa alıyoruz, koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz, sonra ocaktan alıp bir kapa aktararak soğuması için buzdolabına koyuyoruz.









2. Buz gibi soğuk kremayı mikserle sertleşinceye kadar çırpıyoruz. Kabı ters çevirdiğinizde akmayacak kıvama gelmesi gerekiyor. Kremanın soğuk olması şart!











3. Pudingli karışım iyice soğuduktan sonra yine soğuk olan yoğunlaştırılmış şekerli sütle karıştırıyoruz. 












4. Soğuk çırpılmış kremayı pudingli süt reçelli karışımla karıştırıyoruz. Ana malzememiz hazır.













 5. Bir kaba önce pudingli karışımdan döküyoruz ve yayıyoruz.














6. Üzerine bisküvileri diziyoruz.















7. Üzerine çilek veya muz doğruyoruz.














8. Üzerine yine pudingli karışımdan döküp yayıyoruz. Bu işlemleri sırasıyla bir kat daha yapıyoruz.













9. En üste rondodan geçirdiğimiz bisküvi tozunu serpiyoruz. Ben bu çilekli olanı arkadaşıma yapmıştım, dolayısıyla, çok süslü olamamıştı:) 
Servisini nasıl yapmak size kalmış. İster borcamda yapın, ister kavanozda, ister bardakta:) 
Tercihen bir kaç saat beklettikten sonra tüketin:)
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder